آشنایی با نسخه الکترونیک در مجتمع بیمارستانی یاس
با توجه به حذف دفترچه های بیمه درمانی از ابتدای اسفند سال 1399، ارائه خدمات درمانی به بیماران گرامی از طریق استعلام اعتبار و استحقاق سنجی و با ارائه کارت ملی امکان پذیر می باشد. حال ممکن است سوالاتی برای بیماران و همراهان آنان در رابطه با نحوه استعلام اعتبار بیمه های درمانی و یا چگونگی دریافت نسخه الکترونیک مطرح شود. در مطلب زیر سعی شده تا به این سوالات تا حد زیادی پاسخ داده شود.
برای افراد زیر 18 سال ارائه شناسنامه عکس دار جهت دریافت خدمات درمانی، قابل قبول است.
- بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می توانند با مراجعه به نشانی eservices.tamin.ir اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراه خود را ثبت کنند. دارندگان بیمه خدمات درمانی (بیمه سلامت) نیز می توانند به سامانه bimehsalamatiranian.ir مراجعه کنند.
- تمام بیمه شدگان برای استعلام استحقاق بیمه درمانی خود می توانند از روش های زیر استفاده کنند:
1. مراجعه به سایت medical.tamin.ir، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان برای بیمه شدگان تامین اجتماعی
2. شمارهگیری #۱۴۲۰*۴* ، انتخاب گزینه ۱ (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان
3. شمارهگیری #۱*۱۴۲۰*۴* ، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان
4. نصب نرم افزار استعلام بیمه روی تلفن همراه خود با مراجعه به سایت pwa.tamin.ir
- در صورت عدم نسخهنویسی الکترونیک، بیمار میتواند نسخه کاغذی پزشک معالج را به داروخانهها و یا موسسات پاراکلینیک طرف قرارداد ارائه کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند. دقت شود که درج کدملی بیمار در نسخه کاغذی الزامی است.
طریقه دریافت خدمات نسخه الکترونیک برای بیمار
قدم اول
نوبت گیری الکترونیک
قدم دوم
مراجعه به پزشک
قدم سوم
ویزیت و صدور نسخه الکترونیک
بعداز ویزیت شما ، نوبت به ثبت نسخه الکترونیک می رسد. براساس صلاحدید پزشک ،برای بیمار آزمایش ،عکس برداری ، سونوگرافی و دارو و.... ثبت میگردد. بعد از اتمام این مراحل کدرهگیری نسخه ثبتی از طریق پیامک برای بیمار ارسال می گردد.که با مراجعه به داروخانه ،داروهای خود را تحویل می گیرد.
سوالات متداول