درباره کتابخانه مجتمع بیمارستانی یاس
کتابخانه مجتمع بیمارستانی یاس در طبقه B1 این مجتمع واقع شده است. تا قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در اختیار بیمارستان شوروی قرار داشت، پس از پیروزی انقلاب و در سال 1362 کتابخانه بیمارستان زنان سابق "جهانشاه صالح" واقع در پیچ شمیران به بیمارستان میرزاکوچک خان منتقل گردید و در سال 1393 به ساختمان مجاور بیمارستان محب یاس منتقل شد و هم اکنون در بال شمالی مجتمع بیمارستانی یاس مشغول به فعالیت می باشد.
در حال حاضر کتابخانه مجتمع بیمارستانی یاس یکی از فوق تخصصی ترین کتابخانه ها با منابع کامل در شاخه های زنان، زایمان، نازایی در سطح کشور می باشد و پایگاه با ارزشی برای محققین و دانشجویان جهت تحقیق و پژوهش در این رشته ها محسوب می شود. متراژ کتابخانه 38 متر می باشد .
قفسه های کتب و مجلات استاندارد و چوبی بوده و بصورت سیستم باز عمل میگردد. تعداد کتب فارسی: 650 جلد – تعداد کتب لاتین: 1024 جلد – مجموع کتب: 1674 جلد
تقسیم بندی آن به صورت کتب لاتین و فارسی شامل،کتابهای زنان، پره ناتال، زایمان، نازایی، اطفال، بیهوشی، پاتولوژی، انکولوژی، دارویی، رادیولوژی، سونوگرافی، جراحی، داخلی و غدد، قلب، اورولوژی، عفونی، اعصاب و روان و پرستاری می باشد.
بیانیه رسالت کتابخانه
کتابخانه مجتمع در راستای تجلی اهداف و برنامههای آموزشی و پژوهشی بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی تهران ماموریت دارد که
نسبت به شناسایی و تامین نیازهای اطلاعاتی تمامی اعضای تحت پوشش خود اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان اقدام نماید به ارائه خدمات کتابخانهای و اطلاعرسانی بپردازد.
از طریق توسعه و استانداردسازی خدمات و سرویسهای موجود، بستر مناسب برای بهرهگیری کاربران خود را از خدمات این کتابخانه فراهم آورد
از طریق ارائه برنامههای همگام و همراستا با اهداف آموزشی و پژوهشی دانشگاه و بیمارستان، موجبات پیشرفت علمی و پژوهشی تمامی کاربران خود را فراهم آورد.
در ارتقای سطح آموزشی و پژوهشی دانشگاه و بیمارستان تلاش نماید و در حد توان و امکانات خود برای تجلی اهداف آموزشی و پژوهشی آنها برنامهریزی نماید.
در زمینه ارتقای خدمات بهداشت و درمان و مدیریت سلامت جامعه، از کلیه برنامههای موجود در این زمینه حمایت همهجانبه نماید.
در اطلاعرسانی دانش سلامت و بخصوص دانش مدیریت سلامت، به وظایف و تکلیفهای خود عمل نماید.
خط مشی کتابخانه مجتمع
پویایی و کارآمدی هر کتابخانه مستلزم ارائه خدمات مناسب به مراجعین بوده و به عبارتی هویت هر کتابخانه نزد کاربران با ارائه خدمات آن شناخته می شود که بیشترین تبلور این خدمات در قسمت امانت کتابخانه می باشد. لذا کتابخانه بیمارستان بر خود لازم می داند که با پرهیز از اعمال سلیقه شخصی و تبعیض در سیستم امانت خود ، درجهت بهبود و سهولت سرویس دهی در میز امانت تلاش نموده و با پیگیری منظم دیرکرد ها این امکان را فراهم آورد. همچنین کتابخانه با تهیه آمارهای لازم از امانت می بایست مشکلات موجود را بررسی و مرتفع نموده و نیز بر روند پیشرفتها آگاهی یابد.
امانت: استفاده از منابع و امکانات کتابخانه منوط به عضویت در کتابخانه می باشد و منابع علمی بیمارستان صرفا"به اعضاء کتابخانه" امانت داده می شود.
عضویت : منظور از عضویت در کتابخانه ، ارائه مدارک مورد نیاز و ورود اطلاعات شخص متقاضی به نرم افزار کتابخانهای می باشد .
الف) کادر آموزشی و درمانی بیمارستان
ب) فراگیران دانشگاه علوم پزشکی تهران منظور دانشجوی شاغل به تحصیل در دانشگاه می باشد .
ج) کارکنان
منظور از کارکنان کلیه پرسنل رسمی ، پیمانی، طرحی، قراردادی و شرکتی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد.
در قبال منابع امانت گرفته شده ، تنها شخص امانت گیرنده پاسخگو می باشد . لذا امانت گیرنده موظف است منابع امانتی را با دقت بررسی نموده و در صورت مشاهده هر گونه عیب و نقص، بلافاصله مراتب را به مسئول میز امانت اطلاع دهد . در غیر اینصورت ملزم به پرداخت خسارت تعیین شده از طرف کتابخانه می باشد .
اعضاء | تعداد منبع | مدت امانت | |
اعضاء هئیت علمی و رزیدنتها | 3 جلد | 15روز | |
دانشجوی تحصیلات تکمیلی،دستیار تخصصی | 3 جلد | 15 روز | |
دانشجوی سایر مقاطع | 2 جلد | 15 روز | |
کارکنان | 2 جلد | 15 روز | |
تبصره1 مدت زمان امانت و تعداد منابع امانتی برحسب شرایط و با صلاحدید مسئول کتابخانه قابل تغییر می باشد .
تبصره2 مدت زمان امانت منابع پر مراجعه و یا درسی بنا به تشخیص مسئول کتابخانه و طبق خط مشی جاری کتابخانه ممکن است تغییر کند .
تبصره3 منابع زیر امانت داده نمی شوند :
الف) کتابهای مرجع
ب) کتابهای رزرو شده
جریمه دیرکرد
در صورتی که منابع به امانت گرفته شده در موعد مقرر به کتابخانه برگشت داده نشود فرد مورد نظر بابت تاخیر جریمه خواهد شد.
جبران خسارت
الف) چنانچه امانت گیرنده منابع امانت گرفته شده از کتابخانه را گم نماید، موظف به تهیه و تحویل اصل آن حداکثر ظرف مدت یک ماه می باشد و تشخیص چگونگی امر به عهده مسئول کتابخانه می باشد.
ب) چنانچه منابع امانتی گمشده در بازار (داخل و خارج کشور) نایاب باشد امانت گیرنده بایستی با صلاحدید مسئول و نیاز کتابخانه منبع دیگری را جایگزین نماید. در غیر اینصورت مبلغ کتاب به روز محاسبه و از فرد دریافت خواهد شد.
ج) امانت گیرنده می بایست در اسرع وقت نسبت به جبران خسارت به نحو مقتضی اقدام نماید.
تسویه حساب
الف) فراگیران هنگام فارغ التحصیلی ، انتقال و یا مهمان شدن در سایر دانشگاه ها بایستی از کتابخانه واحد تسویه نمایند.
ب) کارکنان دانشگاه در صورت بازنشستگی ، بازخرید ، انتقال و ... به سایر دانشگاه ها یا مرخصی طولانی مدت میبایست با کتابخانه واحد مربوطه تسویه حساب نماید.
رعایت نظم در کتابخانه:
اعضاء کتابخانه هنگام مراجعه و امانت گرفتن منابع علمی، بـه منظـور استفـاده هـرچـه بیشتـر از محیـط آرام کتابخانه و حفظ و حراست از اموال آن موظف به رعایت موارد زیر می باشند
رعایت سکوت مطلق در تمام محیط کتابخانه الزامی است
خودداری از خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن در فضای کتابخانه اکیدا" ممنوع میباشد.
مراجعین از بردن هر گونه وسایل شخصی به داخل مخزن کتابخانه ممنوع می باشد.
رعایت شئونات اسلامی
برنامه راهبردی کتابخانه
امروزه کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی علاوه بر خاستگاه اندیشهها و تفکرهای نوین در عرصههای مختلف، به عنوان بازوان توانمند اجرایی امور آموزشی و پژوهشی هم نقش قابل توجهی دارند. کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی، هویت سازمان را رقم میزنند و به بیانی دیگر آینه تمام نمایی برای انعکاس سطح فعالیتهای آموزشی و پژوهشی هستند. هر چه کتابخانهها با استاندارهای جهانی انطباق بیشتری داشته باشند، دارای فضای فیزیکی و امکانات رفاهی بیشتری برای مطالعه و پژوهش باشند، دارای یک مجموعه ارزشمند منابع چاپی و الکترونیکی باشند، و هر میزان بتوانند خدمات خود را با فناوریهای اطلاعاتی روز همراه وهمگام سازند؛ توفیق بیشتری در خدمترسانی به جامعه سازمانی خود خواهند داشت و بدون شک موجبات تعالی سازمان مربوطه را بیشتر باعث خواهد شد.
کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی همراستا با برنامههای آموزشی و پژوهشی میتوانند، به ارتقای فرایندهای آموزشی و پیادهسازی موفقیتآمیز برنامههای این حوزه کمک کنند و به عنوان نیروی محرکه فعالیتهای پژوهشی، موجبات انجام تحقیقهای نوین و کشف عرصههای جدید دانش بشری را تسهیل کنند. البته این مهم بدون بهرهگیری از اصول علمی و مدیریتی در اداره کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی میسر نخواهد بود. یکی از اصول علمی و مدیریتی برای تمامی سازمانها، تدوین برنامه استراتژیک است که بر اساس آن سازمان مذکور بتواند به حیات رو به تعالی خود ادامه دهد.
در برنامه استراتژیک این کتابخانه تلاش گردیده است با در نظر گرفتن برنامه و اهداف راهبردی دانشگاه و بیمارستان، فاصله بین وضعیت موجود و جایگاه مطلوب کتابخانه در آینده نشان داده شود تا بتوان بسترسازی مناسب مسائل و مشکلات موجود در کتابخانه را حل نموده و در جهت اهداف تعیین شده گامهای موثری برداشت.
بیانیه چشمانداز
کتابخانه بیمارستان در نظر دارد با استانداردسازی امکانات و خدمات خود، ضمن تعالی سازمانی با ایجاد بستری مناسب برای کاربران و تمامی ذینفعان خود و جلب رضایت آنان، در مسیر روند توسعه پایدار در ارائه خدمات تمام عیار کتابخانهای در شناسایی و تامین کلیه نیازهای اطلاعاتی کاربران خود، قرار گیرد.
بیانیه ارزشها
کتابخانه بیمارستان ارزشهای زیر را در ارائه خدمات خود با جدیت دنبال میکند:
حفظ ارزشهای والای انسانی در ارائه خدمات به کاربران و تکریم کلیه مراجعهکنندگان به کتابخانه
رعایت آداب و اخلاق حرفهای کتابداری در ارائه خدمات به کاربران
صرفهجویی در وقت کاربران و در اختیار قرار دادن بهترین خدمات با توجه به امکانات و توانمندی کتابخانه
تلاش در جهت ارتقای مهارت، تخصص و خلاقیت کارکنان کتابخانه به منظور ارائه خدمات در شان مراجعه کنندگان
تلاش همه جانبه در جهت ارائه خدمات سودمند و همراه با سهولت با صرف کمترین زمان و هزینه برای مراجعهکنندگان
بکارگیری فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی به منظور ارائه خدمت هر چه بیشتر به مراجعه کنندگان
ارائه برنامه عملیاتی در جهت نیل به اهداف آموزشی و پژوهشی با توجه به ماموریت کتابخانه
آموزش رایگان و ارتقای سطح سلامت روان جامعه و بیماران
تشویق و ترغیب کاربران بالقوه جهت استفاده از منابع و خدمات کتابخانه
تهیه اطلاعات آماری روزآمد، دقیق و قابل اعتماد
کاربران و ذینفعان
ذینفعان داخلی کتابخانه
پزشکان
پرستاران
مدیران و کارکنان بیمارستان
ذینفعان خارجی کتابخانه
دانشجویان دانشگاه
کلیه پرسنل دانشگاه
محورهای برنامه استراتژیک کتابخانه
مجموعه چاپی و دیجتیالی کتابخانه با توجه به رشتهها و تخصصهای موجود
خدمات فنی کتابخانه
بهرهوری خدمات کتابخانه
تجهیزات و ساختمان فیزیکی کتابخانه
امانت و همکاری بین کتابخانهای
فناوری اطلاعات و ارتباطات
خدمات الکترونیکی و میز مرجع دیجیتالی
برنامههای آموزشی و توانمندسازی کاربران کتابخانه
اهداف بلند مدت
ارتقای مستمر خدمات و فعالیتهای کتابخانه جهت دسترسی کاربران به منابع اطلاعاتی
بکارگیری فناوری های نوین اطلاعاتی در ارائه خدمات کتابخانهای
گسترش ارتباط و همکاری بین کتابخانه ای به منظور تامین منابع و اطلاعات مورد نیاز کاربران
ایجاد امکانات سختافزای و نرمافزای برای دسترسی به منابع اطلاعاتی کتابخانه
تقویت همکاری واحدهای درونسازمانی با کتابخانه در زمینههای آموزشی.
توسعه مستمر دسترسی به پایگاههای اطلاعاتی و مجموعههای دیجتیالی
ایجاد زیرساختهای لازم برای دسترسی به طیف وسیعی از منابع کتابخانهای
افزایش نیروی انسانی متخصص و ماهر در حوزه کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی
ایجاد دورههای بازآموزی مستمر و ارتقای سطح مهارت کارکنان کتابخانه
ارائه برنامههای توانمندسازی وکارگاههای آموزشی برای کاربران کتابخانه
ارائه خدمات جنبی از جمله تکثیر و ترجمه در کتابخانه
اشاعه فرهنگ خواندن و کتابخوانی با برگزاری همایشها، نشستهای علمی و سمینارها و همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی
تشویق کاربران برای مراجعه مجدد به کتابخانه
جذب موثر کاربران جدید
تلاش در جهت بهبود و توسعه فضای فیزیکی کتابخانه و منطبق نمودن آن با استانداردهای کتابخانههای دانشگاهی
اطلاع رسانی و ارائه خدمات از طریق تلفن گویا، پیام کوتاه، وب سایت کتابخانه و کتابخانه دیجیتال
اهداف کوتاه مدت
تامین منابع علمی مرتبط با رشتههای تخصصی بر مبنای شناسایی نیاز اطلاعاتی اساتید، دانشجویان و کارکنان
تهیه راهنماها و بروشورها به صورت چاپی و الکترونیکی به منظور آگاه نمودن کاربران از منابع و خدمات کتابخانه
روزآمدسازی وب سایت کتابخانه و ارائه برخی از خدمات از طریق وب سایت و توسعه خدمات الکترونیک
بهبود وضعیت فرآیندهای انجام کار در کتابخانه
تهیه امکانات مورد نیاز و ایجاد فضای مناسب برای مطالعه و تحقیق کاربران
تامین تجهیزات و سیستمهای کامپیوتری
وجین دوره ای کتابها و روزآمد نمودن منابع موجود در کتابخانه
تکمیل و روزآمد نمودن منابع و اطلاعات موجود در نرم افزار کتابخانه
تفکیک بخشهای مختلف کتابخانه از یکدیگر و اختصاص فضای لازم به هر بخش
تامین امکانات رفاهی کتابخانه
افزایش قفسه کتب و چینش مجدد مجموعه کتابخانه و ایجاد سهولت در بازیابی منابع
افزایش جذب کاربران جدید از طریق معرفی فعالیتهای کتابخانه در بخشهای مختلف بیمارستان
بهرهگیری از شیوههای مختلف در جهت شناساندن امکانات و خدمات کتابخانه به استفاده کنندگان
سازمان دهی و چینش موثر مجموعه کتابخانه به منظور افزایش سهولت دسترسی به آن
برنامه عملیاتی کتابخانه مجتمع
با توجه به اهمیت کتابخانههای بیمارستانی و نقش آنها در خدمترسانی به کاربران خود از جمله پزشکان، پرستاران، دانشجویان، کارمندان و غیره، کتابخانه به یک برنامه عملیاتی مدون در جهت رسیدن به اهداف خود و ارائه خدمات کتابخانهای بهینه به کاربران نیازمند میباشد. بنابراین کتابخانه بیمارستان یک برنامه عملیاتی به شرح زیر تدوین و اجرا خواهد کرد .
توسعه منابع کتابخانه
توسعه منابع چاپی و الکترونیکی به منظور کمک به دسترسی سریع تر به منابع مورد نیاز و بررسی مستمر میزان استفاده از این منابع
بروزرسانی منابع علمی چاپی
توسعه خدمات
گسترش ارتباط بین کتابخانه ای
گسترش خدمات کتابخانه و اطلاع رسانی به کاربران
پایش مستمر خدمات ارائه شده توسط کتابخانه و ارائه بازخورد به مسئولین و کاربران
بروزرسانی وب سایت کتابخانه
توسعه آموزشی
افزایش سطح سواد اطلاعاتی کاربران اعم از پزشکان و دانشجویان از طریق برگزاری کارگاه
برگزاری کارگاههای آموزشی با هدف توانمندسازی کارکنان
توسعه فضا
توسعه فضای فیزیکی کتابخانه شامل : سالنهای مطالعه مجزا، اتاق های کامپیوتر، ......
بهینهسازی فضای کتابخانه از طریق انجام برخی تعمیرات ساختمانی، خرید تجهیزات و کیفیت محیط.
کتابخانه بیمارستانی معرف یک کتابخانه تخصصی است و هدف آن بالا بردن سطح کیفیت خدمات پزشکی ارائه شده به بیماران، از طریق تهیه منابع و خدمات کتابخانهای به اشکال گوناگون برای متخصصان درمانی شامل پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان بیمارستان میباشد و سهم عمدهای را در اشاعه اطلاعات پزشکی عهدهدار میباشد.
مأموریت اصلی کتابخانه بیمارستانی ارتقاء بهرهوری موثر از منابع اطلاعاتی در جهت اهداف آموزشی- پژوهشی و درمانی و در نهایت ارتقاء رتبه و جایگاه دانشگاه در سیستمهای رتبهبندی ملی و بینالمللی و ارائه خدمات درمانی و آموزشی مبتنی بر دانش موثق و معتبر میباشد. کتابخانه بیمارستانی باید جوابگوی نیازهای اطلاعاتی متخصصان علوم پزشکی در طبابت باشد و پاسخگوی سوالات آنان در زمینه اطلاعات پزشکی باشد. علاوه بر آن به نیازهای اطلاعاتی و آموزشی بیماران آنها درباره بیماری و روند آن، روشهای جراحی، عوارض پس از عمل، مسائل حقوقی بیمار پاسخ گوید.
لذا کتابخانه مجتمع بیمارستانی یاس مصمم است با تعالی امکانات و خدمات خود و ایجاد محیطی مناسب، ضمن توسعه خدمات به کاربران و سایر ذینفعان و جلب رضایت آنان، روند بهبود مستمر خدمات و امکانات کتابخانه را تحقق بخشیده و به عنوان غنیترین و فعالترین کتابخانه در زمینه پزشکی و سایر موضوعات وابسته مطرح گردد و نسبت به تأمین منابع و اطلاعات مورد نیاز مراجعین به طور مؤثر و سازنده اقدام نماید.از جمله :
ایجاد بستر مناسب جهت فراهمسازی محیط آرام و جذاب آموزشی و پژوهشی
ارائه خدمات آموزشی در جهت ارتقاء سطح علمی مراجعین
نوآوری جهت رسیدن به بهترین شیوههای ارائه خدمات
گسترش خدمات علمی کتابخانهای
ماموریت کتابخانه بیمارستان و خدمات اطلاع رسانی پزشکی، تأمین و دسترس پذیری منابع اطلاعات بالینی روزآمد برای کاربران شامل پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان، دانشجویان و پژوهشگران جهت ارتقاء کیفیت مراقبت از بیمار است. کتابخانه بیمارستان مطابق با رسالت سازمان مادر وظیفه دارد تا نسبت به فراهم سازی خدمات کتابخانه و اطلاع رسانی پزشکی برای کاربران اقدام نماید. خدمات کتابخانه و اطلاع رسانی پزشکی باید بتواند به طور مؤثر و کارآمد نیازهای اطلاعاتی کاربران خود را پاسخگو باشد. این خدمات زمینه و تمهیدات لازم برای تهیه، ذخیره و اشاعه اطلاعات علمی موردنیاز کاربران را فراهم می آورد تا بدینوسیله موجبات ارتقاء سطح مراقبت از بیمار و سلامت جامعه فراهم گردد.
بخشهای کتابخانه
امانت و گردش منابع
در این بخش، کتابخانه به صورت قفسه باز اداره میشود و مدرک مورد نظر خود را با جستجو در نرم افزار کتابخانه (پارس آذرخش) انتخاب میکنند.
اعضاء میتوانند با مراجعه مستمر و حضوری از خدمات زیر استفاده کنند
• رزرو کتابهای که در امانت
• آگاهی از وضعیت کتابها رزروی
• تمدید کتابها در صورت عدم رزرو
• آگاهی از تاریخ بازگشت کتابهای خود
• آگاهی از میزان جریمه و دیر کرد کتابها
بخش مدلاین
پایگاههای اشتراکی وزارت بهداشت دانشگاه این پایگاه ها امکان جستجو و دانلود متن کامل و چکیده مقالات موجود در مجلات اشتراکی وزارت بهداشت و سایر اطلاعات مورد نیاز پژوهشگران، پزشکان و پیراپزشکان از جمله فیلمهای آموزشی، آخرین دستاوردهای تیمی در زمینه بیماریها را فراهم مینمایید. دسترسی به این پایگاهها از بخش کتابخانه دیجیتال در سایت امکانپذیر است.
بخش مراجعه کننده
شامل راهنمایی و مشاوره مراجعان به کتابخانه جهت یافتن موضوع مورد نظر در منابع موجود در کتابخانه، همچپنین کمک و راهنمایی و آموزش مراجعان در استفاده از اینترنت جهت جستجو مطالب مورد نیاز نیز توسط کتابدار صورت میگیرد.
بخش سالن مطالعه
مدت امانت و تعداد منابع بر حسب شرایط و با صلاحدید مسئول قابل تغییر است. مدت زمان امانت منابع پر مراجعه و یا درسی با توجه به خط مشی کتابخانه قابل تغییر است.
در صورتی که تاخیر شخصی زیاد باشد با نظر مسئول بخش فایل شخص تا یک ماه مسدود میشود و شخص قادر به امانت گرفتن هیچ منبعی نمیباشد.
در صورتی که منابعی دارای متقاضی زیاد باشد و تعداد نسخ آن محدود بوده یک نسخه از این منابع در کتابخانه قرار خواهد گرفت و قابل امانت نمیباشد. در صورتی که منبعی رزرو شود 24 ساعت برای آن شخص نگه داشته میشود بعد از این زمان در صورت وجود امانت گیرنده به امانت داده میشود.
ضوابط مربوط به تاخیری در تحویل کتابها
در صورتی که منابع گرفته شده در موعد مقرر به کتابخانه برگردانده نشود، به ازای هر روز تاخیری برای هر نسخه کتاب طبق آیین نامه لحاظ میشود. در صورتی که کتاب به هر صورتی مفقودی، ناقص یا غیر قابل استفاده شود، علاوه بر جریمه، و مسدود شدن فایل شخص به مدت یک ماه بایستی عین کتاب به کتابخانه تحویل داده شود و در صورتی که قابل تهیه نباشد هزینه کتاب از فرد گرفته میشود.
خط مشی ها و فرایند ها
دسترسی به خدمات کتابخانه و اطلاع رسانی پزشکی
دسترسی به منابع کتابخانه
دسترسی به خدمات فناوری اطلاعات و سامانه ها
مجموعه سازی و سازماندهی منابع
گردش منابع / امانت
رعایت حق مؤلف
امانت بین کتابخانه ای
خدمات مرجع
آموزش کاربران و کارکنان کتابخانه
امور اجرایی و اداری
بیانیه های رسالت ، چشم انداز و ارزش ها
/uploads/208/کتابخانه جدید/بیانیه.pdf
بخش های کتابخانه
/uploads/208/کتابخانه جدید/بخشهای کتابخانه.pdf
برنامه راهبردی کتابخانه
/uploads/208/کتابخانه جدید/برنامه راهبردی کتابخانه.pdf
برنامه عملیاتی راهبردی کتابخانه
/uploads/208/کتابخانه جدید/برنامه عملیاتی راهبردی.pdf
تاریخچه کتابخانه
/uploads/208/کتابخانه جدید/تاریخچه کتابخانه.pdf
خط مشی کتابخانه
/uploads/208/کتابخانه جدید/خط مشی کتابخانه مجتمع.pdf
ضوابط مربوط به تاخیری در تحویل کتابها
/uploads/208/کتابخانه جدید/ضوابط مربوط به تاخیری در تحویل کتابها.pdf
ماموریت کتابخانه در برنامه راهبردی
/uploads/208/کتابخانه جدید/ماموریت کتابخانه در برنامه راهبردی.pdf
محورهای برنامه استراتژیک کتابخانه
/uploads/208/کتابخانه جدید/محورهای برنامه استراتژیک کتابخانه.pdf
کاربران و ذی نفعان
/uploads/208/کتابخانه جدید/کاربران و ذینفعان.pdf
تجهیزات هوشمندسازی
میز مرجع https://centlib.tums.ac.ir/online-support/